Yay or Nay? Franse muziek!

Stromae-Racine-Carrée-2013-1200x1200

Hi ladies,

Vandaag wil ik jullie mening weten. De laatste tijd is de Franse muziek heel populair geworden in Nederland. Stromae bijvoorbeeld scoort hartstikke goed. Nu zal ik niet de enige zijn, maar ik vind zijn muziek geniaal. Zo heb ik ook een liedje van Maitre Gims wat ik geweldig vind. Kijken jullie mee?

Laten we beginnen met Stromae. Iedereen kent deze man tegenwoordig wel toch? Paul Haver is zijn echte naam. Hij werd bekend met zijn liedje “Alors on danse”. Zijn liedje Papaoutai klinkt zo leuk en toen ging ik me pas afvragen wie de artiest was achter dit liedje.

Maar toen.. Stromae bracht een nummer uit genaamd “Formidable”. Jongens, echt ik vind dit zo’n goed nummer! Niet alleen het nummer, maar ook de clip is goed. Het grappige is nog dat ik dus helemaal geen woord Frans spreek en nog sprak het nummer mij aan. In de Youtube video hier onder staat de ondertiteling erbij. Ik vind het echt een goede tekst.

En wat vinden jullie van deze?

Maitre Gims. Die ontdekte ik laatst ook via mijn zus. Het liedje J’me tire vind ik ook een heerlijk nummer!

Nu zat ik laatst op Youtube te zoeken naar andere liedjes van Maitre Gims. Ik luisterde er een paar, maar ik moet altijd een liedje een paar keer horen voordat ik het echt leuk ga vinden. Hebben jullie dat ook? Ik kwam het liedje Bella tegen en die beviel me wel. Kennen jullie die ook?

So ladies, I wanna know,

Yay or Nay?

xxx

Follow me: BloglovinTwitterFacebookInstagram

26 thoughts on “Yay or Nay? Franse muziek!

  1. Ik vind de Franse taal echt prachtig en de nummers van Stromae zijn ook mooi. Maar een nadeel van die Franse nummers is dat ik geen idee heb wat ze zingen. Ook vind ik het altijd heerlijk om even mee te zingen, maar dat gaat niet in het Frans, veel te moeilijk!

  2. Stromae is een entertainer eerste klas, daar valt haast niet aan te tornen… er zijn een aantal grootheden in de muziek die fantastische nummers hebben gemaakt in de franse taal…en tenslotte is het een heel elegante taal, die men veel te weinig spreekt..

  3. Beide heel goede artiesten! Stromae kende ik al sinds het begin maar Maître Gims ken ik via mijn vriend (die vloeiend Frans praat en wel meer zo’n muziek luistert). Ik vind het wel leuk om eens Franstalige muziek te luisteren als afwisseling. De teksten zijn vaak ook even leuk als die van Engelse muziek. Ik ben fan! 😀 xoxo

  4. Sinds de muziek van Stromae ga ik Frans ineens waarderen. Wat een fantastische artiest en zijn clips zijn ook fenomenaal. Ik ga eind dit jaar naar zijn concert en ik ben erg benieuwd naar de show! Leuk ook dat Formidable in het Engels ondertitelt is, kan ik eindelijk een beeld vormen bij de tekst hihi

    De laatste vind ik ook erg goed! Lang leve Franse muziek 😉

  5. JAA STROMAE! Ik ben echt dol op Franse muziek en kan het de hele dag door luisteren. Ik ga toevallig in november ook naar een concert van hem, zoo tof! Ik ben echt de dagen aan het aftellen, maar eerst tot mijn vakantie in Frankrijk hihi!

  6. Ik kwam je blog tegen op de SPAM JE BLOG van Travel Suitcase!
    Vond je blog erg leuk, dus wilde je een extra duwtje in de rug geven door je te volgen op Bloglovin!
    Zo zie ik je posts ook voorbijkomen 🙂

    Tot blogs, en hopelijk mag ik je ook snel eens verwelkomen op http://essentialhonesty.be!

  7. Ik kan wel vrij goed Frans dus ik versta de teksten ook wel, zeker Stromae heeft zulke goede teksten! Het liedje J’me tire had ik zelfs eens vanbuiten geleerd omdat ik het zo goed vond haha!

Geef een reactie

